Good.vs.evil ehk 43. Saaremaa Rally

No angry teenager post today. If you waited for one, I gotta say, you're out of luck.

Reedel siis hakkas kogu möll pihta. Esimene katse oli maal päris koju kätte toodud, aga see tekitas koheselt ka dilemma, et kus kurat nüüd seisma peaks minema, kuna kõik kurvid olid ju teada. Valitud kurvi kohta ei saa igav öelda, aga kuna tee, millel sõideti on liivase põhjaga, siis oli see üsna pea vattpehme ja autod sõitsid kõik rõõmsalt nagu kaubarongid rööbastel. Pealegi oli kurvis mingi tõsine leviauk, mis olukorrale kaasa ei aitanud.



Linna katsele liikudes oli järsku tee kõiksugu vilkuritega masinaid täis. Kaks autot olid kokku põrganud ja linna mõistes üsnagi korralikult. Kuigi väga suurt tähelepanu ma sellele kogu tänavat katvale rusuhunnikule ei pööranud, sest olin omale esmaseks ülesandeks teinud esimeste autode ajaks katsele jõuda. Kuna mul oli mingi 2 minutit aega, siis pistsin jooksu, nagu kevadel esimest korda karjamaale pääsenud mullikas, sest nui neljaks oli mul vaja jõuda õigeks ajaks kohale.
Kohale jõudnud oli täielik vaikus, enda arust olin täpselt siis kohale jõudnud, kui vaja, aga ühtegi autot pole näha ega kuulda olnud. Ja siis oli mul õhtu jooksul esmakordselt facepalmida, kui raadiost öeldi, et selle sama õnnetuse tõttu algab katse 15 minutit hiljem. Tekkis selline tunne, nagu oleks ennast ära omanud ja see oli pagana veider. Aga igatahes nägin esimesed autod ära ja liikusin edasi stata poole, kus eelluurelt saadud info kohaselt pidanud olema üks huvitav tagasipööre. Teel sinna nägin lõviosa oma tutvusringkonnast, kes kõik minust välja ei teinud, mis tegi teekonna äärmiselt humoorikaks. Ja neid oma homiesi, keda ma otsisin, polegi ma leidnud. Kui ma olin juba statale üsna lähedal, siis käis aga meeletu pauk ja seejärel toimus igati loogiline reaktsioon, kõik tormasid nagu segased, ka mina, ja jõudsid üsna pilbasteks ralliautoni. Ja kogu seal olev rahvas olid nagu mesilased meekärje ümber, isegi kiirabi läbilaskmiseks ei mindud teelt ära. Hea näide ralli kommertslikkusest ehk siis sellest, kuidas inimesi huvitab ainult autovrakk, mitte see inimene, kes seal sees kinni on. Idioodid. Sellega oli ka katse läbi ja võtsin nõuks koju minna, sest mul oli üheks õhtuks juba küllalt tunglevatest rahvahordidest. Kodus diivanile maandunud häälestasin ennast jalgpallilainele ja tuleb tõdeda, et nägin ära parima mängu, mida Eesti vutikoondise esituses olen näinud. Sellest 5+ positiivne emotsioon, mis eelnevalt linnakatsel üsna 3- peale kukkunud oli.
Laupäeva hommikul sai rallipäeva kohta tavatult kaua magada, mis oli muidugi suurepärane, sest terve nädal oli unepuuduse tõttu poolzombilik tunne. Kuulsin plaanidest minna Kaugatomale ja see ei olnud eriti meeltmööda, sest mul oli tunne, et see aasta ei toimu Lassi sillal midagi ja oleksin meelsamini läinud mõnele teisele katsele. Ikkagi olin tunnikese pärast juba eelnevalt nimetatud sillal ja seisukoht tundus algul päris hea. Kuni fotograafid leidsid, et täpselt minu ette on vaja oma paraadrivistus teha ja kogu vaade ära blokeerida. Sellistel hetkedel sooviksin, et mul oleks kasutada
granaat või natuke dünamiiti. Peale mõningast katse jälgimist, niivõrd kuivõrd, olin mul ,,ma ju ütlesin sulle'' tunne, sest seal toimus umbes samapalju huvitavat, kui koduperenaiste raamatuklubi iganädalasel kogunemisel. Katse teistkordse läbimise ajaks otsustasime minna vaatama hoopis täisgaasiga läbitavat kurvi, mida oli huvitav jälgida kümne auto jagu, kuni see oma võlu kaotas.
Ja ligi peale neljakümment autot otsustamine koju ära minna.
Olles jõudnud 15 minutit kodus olla sain Jarxilt kõne, et liikuda õue, täpsemalt juba harjumuspäraseks kujunenud Maxima parklasse, kus olid ootamas Sulla, Kriss ja Sannu. Sinna jõudes oli mul vaja ära kuulata kohustuslikud naljad minu Ott Tänaku fänniks olemise kohta. Ei midagi erilist. Kesklinnas oli tõsimeeli päeva tipphetk, kui Jaanus Ligur oma Gaz 51-ga ülekäiguraja valged jooned mustatriibuliseks võõpas. Üsna meeliülendav vaatepilt minule, kui tulihingelisele rallifännile. Seejärel ostis Sulla, endale traditsiooniliselt, raest pähkleid ja läbustas nendega raamatukogu ees nagu rikas orav. Peale mida varastas Jarx mingitelt tüdrukutelt suure Saaremaa Rally kleepsu, mille olid need eelnevalt kuskilt pihta pannud ja millega me hiljem terroriseerisime Reilit, kelle jaoks meie tegemised ei tundunud pooltki nii geniaalsed, kui meile endile. Kuna tuli välja, et Sannul on maja tühi, siis seadsime sammud sinna poole, et seal midagi huvitavat teha, aga sinna jõudis tuli esile tema tumedam pool ja ta ei lasknud meid sisse, peale mida Kriss lahkus ja võttis suuna Sikassaarde. Ma aga leidsin, et on hea idee minna Maximasse ning osta kalja ja Sannu jaoks tundus see hea viisina, kuidas meid oma maja juurest ära saada, siis läksimegi sinna. Poes sai idee kaljast peast pühitud, kui nägin suurepärast sooduspakkumist 4L Coca-Colat=19.90 EEK. Ja päev saigi lõpu sellega, et kõik jätsid viisakalt hüvasti ja läksid koju.
Niiet olid omapärased kaks päeva, millese jätkus nii rõõmu kui pisaraid, mitte muidugi otseselt, see on lihtsalt lahe väljend, ja kokkuvõtteks võib tõdeda, et Saaremaa Rally õigustas oma mainet ja tõi kaasa üpriski varieeruvaid sündmusi ja emotsioone. Oli huvitav.

Tänan lugemast! (olen täna äärmiselt viisakas)

2 comments: